A webáruház készítés mást jelentett az elmúlt évtizedekben, mint ma. Az emberek egyre nagyobb hányada vásárol online. Ennek az előnye az, hogy a vevők olcsóbban juthatnak hozzá a termékhez, mintha egy hagyományos boltban vásárolnák meg. Az eladóknak is előnyösebb, mert így a bevétel nagyobb részét tudják megtartani. A webáruház készítés nem csak cégeknek, hanem magánszemélyeknek, és hobbistáknak is előnyös lehet. Ez a cikk bemutatja az utat a webáruház készítés módszereihez.
Kereskedelem webáruház készítés nélkül
Bár manapság webáruház készítés alatt komplex webboltot szokás készíteni, számos primitív módszer megteszi webáruház helyett. A legegyszerűbb módszer a szórólapok megtervezése, és nyomtatása. A szórólapra rá kell írni az e-mail címet, és a megrendeléseket online fogadni. A webáruház készítés nélkül történő kereskedelem kezdőknek ideális, például azoknak, akik használt, megunt holmijaikat akarják eladni. Ezt a módszert újabb, modernebb megoldások kezdték el felváltani.
Online árlisták, weboldalak
Amennyiben egy kezdő vállalkozás forgalma növekedni kezd, előbb-utóbb kénytelen lesz egy online árlistát fenntartani. Ekkor még webáruház készítés nélkül is kezelhető a forgalom. Az árlistába fel kell vezetni a legújabb árukat és szolgáltatásokat. Az árakat meg kell jelölni, és a megrendeléseket e-mailben fogadni. A probléma ezzel a módszerrel az, hogy a használatához ismerni kell a statikus weboldalak létrehozását. Az árlistát jól kell formázni, hogy felkeltse a potenciális vevők érdeklődését.
Jófogás
A webshop készítés elkerülése érdekében sokan a Jófogás, Vatera vagy hasonló platformokat használnak. Ezek a platformok tényleg remekül funkcionálnak webáruház gyanánt. Az egyetlen hátrányuk az, hogy azonos, vagy hasonló termékeket mások is hirdethetnek. Nehéz kitűnni a hirdetések kavalkádjából. Az ilyen apróhirdetéses oldalak gyakran nyújtanak szolgáltatásokat is. Például a hirdetéseket ki lehet emelni, ami pénzbe kerül. A kiemelt hirdetéseket a vevők hamarabb észreveszik, de elképzelhető, hogy csak pénzkidobás. Főleg, ha más eladók is élnek ezzel a lehetőséggel. A régebbi hirdetéseket a rendszer hátrébb sorolja, majd egy idő elteltével letörli. Ez plusz adminisztrációt ró az emberre.
Webáruház a Facebookon
A webáruház készítés ma már Facebookon is elérhető. A Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy bárki apróhirdetéseket adjon fel. Az apróhirdetéseket bármilyen csoportban el lehet helyezni. Lehetséges a Facebookon olyan csoportot létrehozni a vállalkozás számára, amelyben egyszerűen hirdetni lehet az árukat. A Facebook viszont veszélyeket is rejt, előfordulhat, hogy a felhasználók profilját a Facebook letörli. A Facebook egy kockázatos platform, amelyet érdemes elkerülni.
Igazi webáruház készítés
Ha a fenti opciók már elégtelenek, az igazi webáruház készítés az egyetlen lehetőség. A webáruház egy olyan dinamikus weboldal, ahol a felelős személy fel tudja tölteni az értékesítésre kínált termékeket vagy szolgáltatásokat egy jól kezelhető, egységes felületen keresztül. A vevők pedig egy szintén jól kezelhető felületen keresztül leadhatják a megrendeléseket. A leadott megrendelésekhez a vevők fizetési módszert választhatnak ki (például utánvét, bankkártyás fizetés vagy átutalás), a webáruház pedig akár részben a fizetési rendszert is automatizálhatja.
Meglévő webáruház rendszerek
A különféle portálrendszerek támogatják a webshop készítés menetét. Számos webáruház modul létezik a népszerűbb portálrendszerekre, például a WordPress rendszerhez. Ezek a portálrendszerek alapvetően arra valók, hogy blogokat, híroldalakat, vagy fórumokat lehessen bennük létrehozni. A webáruház készítés céljából létrehozott webáruház bővítményeket egyszerűen fel lehet telepíteni ezekre a portálrendszerekre. A webáruház készítés ezen módja rendkívül egyszerű, ám a portál már tárhelyet igényel. A portálrendszer telepítéséhez és üzemeltetéséhez szakemberek segítségére lehet szükség.
Teljesen saját Webáruház rendszer létrehozása
Előfordulhat, hogy érdemesebb egy teljesen saját webáruház rendszert létrehozni. A webáruház bonyolult, így csak informatikus szakemberek tudják leprogramozni. Ez több hónapot vehet igénybe. A webáruház készítés ezen módszerét csak közép és nagyvállalatok számára javasoljuk, kivéve, ha a cégben dolgozik egy olyan informatikus, aki erre specializálódott. Ha Ön nem tudja, hogy milyen módszerrel készítsen webáruházat, akkor a webáruház készítés folyamatát a Profi WebDesign csapatra bízhatja, akik konzultálnak önnel, segítik önt az áruház felépítésében, vagy pedig felépítik önnek a teljes webáruházat.
Hogyan működik a webáruház?
A webshop készítés során az elsődleges szempont az áruház működésének meghatározása. A webáruház készítés során meg kell oldani azt, hogy a felhasználók regisztrálni tudjanak. A felhasználóknak képeseknek kell lennie arra, hogy böngésszék a webáruházban található termékeket. A számukra szimpatikus termékeket meg kell tudni nyitni, ahol a termékek leírását elolvashatják. Itt a terméket megrendelhetik, kosárba tehetik. A felhasználóknak tudniuk kell kivenni termékeket a kosárból, vagy betenni oda több terméket. Amint végeztek a válogatással, leadhatják a megrendelést. A webáruház rendszerének meg kell jelenítenie a megrendeléseket a vállalkozás alkalmazottai számára, hogy azok teljesíthessék a rendelést.
Biztonság
A webáruháznak biztonságosan kell működnie. A webáruház készítés folyamatát úgy kell megtervezni, hogy az garantálja a felhasználók adatainak védelmét. A személyes adatok nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe, a felhasználók profiljait védeni kell a támadások ellen. Egyes webáruházak nem is tárolják a felhasználók címét és telefonszámát, hanem azt a megrendelőnek mindig a megrendelés feladásakor kell megadnia. A megrendelések fogadásakor az IP címeket ellenőrizni kell, hogy a személyes adatokkal való visszaéléseket meg lehessen akadályozni.
Automatizálás
A webáruház készítés célja az, hogy automatizálják a vevő és a vállalkozás közötti kommunikációt. Ahhoz képest, hogy a vevőnek e-mailben kellene minden egyes termékre alkudozni, a webáruház egy automatikus felületet biztosít erre. Ez mind a vevőnek, mind a cégnek rendkívül sok időt megspórol. A webáruház segítségével az eladó termékeket a leghatékonyabban eladja, a vevő pedig a leggyorsabban készhez kapja. A webáruházakat lehetőség szerint a lehető legjobban kell automatizálni.
Amikor a webáruház készítés elkerülhetetlen
A webáruház készítés akkor elkerülhetetlen, ha a hagyományos apróhirdetéses és árlistás módszerek már túl sok időt emésztenek fel. A vállalkozás számára akkor érdemes a webáruházat elkészíteni, ha az apróhirdetések menedzsmentjével töltött idő már veszteséget okoz. Napi 3-4 eladás esetén még értelmetlen a webáruház készítés, efelett viszont már el kell gondolkozni rajta. A webáruház annál jobban spórolja az időt, minél inkább automatizált a működése. Tehát a webáruházat úgy kell felépíteni, hogy a vevők lehetőleg ne e-mailben akarjanak rendelni, hanem a webáruházat használják a megrendelések leadására.
A webáruház készítés buktatói
Ne legyen a webáruház túl bonyolult! Ne akarjon a webáruház olyan személyes adatokat elkérni, amelyekhez nincs semmi köze. A webáruház kezelőfelületének egyértelműnek kell lennie. A felhasználóknak azonnal át kell látniuk a webáruházat. Bár a webáruház megjelenésének is ízlésesnek kell lennie, a célja elsősorban nem az, hogy szépen nézzen ki, hanem hogy azonnal működjön. A webáruház készítése során arra kell fókuszálni, hogy a vevők egyszerűen navigálhassanak a különféle menüpontokban. Ezekben a menüpontokban aztán könnyen tudják kezelni a megrendeléseket, és a webáruház oldalán könnyedén kereshetik a termékeket.
Összefoglaló
Amennyiben Ön a webáruház készítés mellett dönt, csökkentheti a felesleges kommunikáció a vevőkkel. A vevők is egyszerűbben rendelhetik meg a kívánt terméket, mintha minden egyes alkalommal önnel kellene azt megbeszélni. A webáruházak felszabadítják a vásárlás bonyolult megszervezésétől a vállalkozást így a cég több profitot képes termelni. A webáruházba a felelős személy könnyebben felviheti az adatokat, mintha apróhirdetéses oldalakra töltené fel azokat. A vevő pedig könnyebben megkeresheti és megrendelheti azokat, mintha más módszerekkel tenné ezt meg. A webáruház egy bizonyos forgalom felett mind az eladók, mind a vevők életét jelentősen megkönnyíti.