Továbbiak

    Webáruház készítés nélkül nehéz manapság kereskedni

    A webáruház készítés mást jelentett az elmúlt évtizedekben, mint ma. Az emberek egyre nagyobb hányada vásárol online. Ennek az előnye az, hogy a vevők olcsóbban juthatnak hozzá a termékhez, mintha egy hagyományos boltban vásárolnák meg. Az eladóknak is előnyösebb, mert így a bevétel nagyobb részét tudják megtartani. A webáruház készítés nem csak cégeknek, hanem magánszemélyeknek, és hobbistáknak is előnyös lehet. Ez a cikk bemutatja az utat a webáruház készítés módszereihez.

    Kereskedelem webáruház készítés nélkül

    Bár manapság webáruház készítés alatt komplex webboltot szokás készíteni, számos primitív módszer megteszi webáruház helyett. A legegyszerűbb módszer a szórólapok megtervezése, és nyomtatása. A szórólapra rá kell írni az e-mail címet, és a megrendeléseket online fogadni. A webáruház készítés nélkül történő kereskedelem kezdőknek ideális, például azoknak, akik használt, megunt holmijaikat akarják eladni. Ezt a módszert újabb, modernebb megoldások kezdték el felváltani.

    Online árlisták, weboldalak

    Amennyiben egy kezdő vállalkozás forgalma növekedni kezd, előbb-utóbb kénytelen lesz egy online árlistát fenntartani. Ekkor még webáruház készítés nélkül is kezelhető a forgalom. Az árlistába fel kell vezetni a legújabb árukat és szolgáltatásokat. Az árakat meg kell jelölni, és a megrendeléseket e-mailben fogadni. A probléma ezzel a módszerrel az, hogy a használatához ismerni kell a statikus weboldalak létrehozását. Az árlistát jól kell formázni, hogy felkeltse a potenciális vevők érdeklődését.

    Jófogás

    A webshop készítés elkerülése érdekében sokan a Jófogás, Vatera vagy hasonló platformokat használnak. Ezek a platformok tényleg remekül funkcionálnak webáruház gyanánt. Az egyetlen hátrányuk az, hogy azonos, vagy hasonló termékeket mások is hirdethetnek. Nehéz kitűnni a hirdetések kavalkádjából. Az ilyen apróhirdetéses oldalak gyakran nyújtanak szolgáltatásokat is. Például a hirdetéseket ki lehet emelni, ami pénzbe kerül. A kiemelt hirdetéseket a vevők hamarabb észreveszik, de elképzelhető, hogy csak pénzkidobás. Főleg, ha más eladók is élnek ezzel a lehetőséggel. A régebbi hirdetéseket a rendszer hátrébb sorolja, majd egy idő elteltével letörli. Ez plusz adminisztrációt ró az emberre.

    Webáruház készítés nélkül nehéz manapság kereskedni - Profi WebDesign

    Webáruház a Facebookon

    A webáruház készítés ma már Facebookon is elérhető. A Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy bárki apróhirdetéseket adjon fel. Az apróhirdetéseket bármilyen csoportban el lehet helyezni. Lehetséges a Facebookon olyan csoportot létrehozni a vállalkozás számára, amelyben egyszerűen hirdetni lehet az árukat. A Facebook viszont veszélyeket is rejt, előfordulhat, hogy a felhasználók profilját a Facebook letörli. A Facebook egy kockázatos platform, amelyet érdemes elkerülni.

    Igazi webáruház készítés

    Ha a fenti opciók már elégtelenek, az igazi webáruház készítés az egyetlen lehetőség. A webáruház egy olyan dinamikus weboldal, ahol a felelős személy fel tudja tölteni az értékesítésre kínált termékeket vagy szolgáltatásokat egy jól kezelhető, egységes felületen keresztül. A vevők pedig egy szintén jól kezelhető felületen keresztül leadhatják a megrendeléseket. A leadott megrendelésekhez a vevők fizetési módszert választhatnak ki (például utánvét, bankkártyás fizetés vagy átutalás), a webáruház pedig akár részben a fizetési rendszert is automatizálhatja.

    Meglévő webáruház rendszerek

    A különféle portálrendszerek támogatják a webshop készítés menetét. Számos webáruház modul létezik a népszerűbb portálrendszerekre, például a WordPress rendszerhez. Ezek a portálrendszerek alapvetően arra valók, hogy blogokat, híroldalakat, vagy fórumokat lehessen bennük létrehozni. A webáruház készítés céljából létrehozott webáruház bővítményeket egyszerűen fel lehet telepíteni ezekre a portálrendszerekre. A webáruház készítés ezen módja rendkívül egyszerű, ám a portál már tárhelyet igényel. A portálrendszer telepítéséhez és üzemeltetéséhez szakemberek segítségére lehet szükség.

    Teljesen saját Webáruház rendszer létrehozása

    Webáruház készítés nélkül nehéz manapság kereskedni - Profi WebDesign Előfordulhat, hogy érdemesebb egy teljesen saját webáruház rendszert létrehozni. A webáruház bonyolult, így csak informatikus szakemberek tudják leprogramozni. Ez több hónapot vehet igénybe. A webáruház készítés ezen módszerét csak közép és nagyvállalatok számára javasoljuk, kivéve, ha a cégben dolgozik egy olyan informatikus, aki erre specializálódott. Ha Ön nem tudja, hogy milyen módszerrel készítsen webáruházat, akkor a webáruház készítés folyamatát a Profi WebDesign csapatra bízhatja, akik konzultálnak önnel, segítik önt az áruház felépítésében, vagy pedig felépítik önnek a teljes webáruházat.

    Hogyan működik a webáruház?

    A webshop készítés során az elsődleges szempont az áruház működésének meghatározása. A webáruház készítés során meg kell oldani azt, hogy a felhasználók regisztrálni tudjanak. A felhasználóknak képeseknek kell lennie arra, hogy böngésszék a webáruházban található termékeket. A számukra szimpatikus termékeket meg kell tudni nyitni, ahol a termékek leírását elolvashatják. Itt a terméket megrendelhetik, kosárba tehetik. A felhasználóknak tudniuk kell kivenni termékeket a kosárból, vagy betenni oda több terméket. Amint végeztek a válogatással, leadhatják a megrendelést. A webáruház rendszerének meg kell jelenítenie a megrendeléseket a vállalkozás alkalmazottai számára, hogy azok teljesíthessék a rendelést.

    Biztonság

    A webáruháznak biztonságosan kell működnie. A webáruház készítés folyamatát úgy kell megtervezni, hogy az garantálja a felhasználók adatainak védelmét. A személyes adatok nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe, a felhasználók profiljait védeni kell a támadások ellen. Egyes webáruházak nem is tárolják a felhasználók címét és telefonszámát, hanem azt a megrendelőnek mindig a megrendelés feladásakor kell megadnia. A megrendelések fogadásakor az IP címeket ellenőrizni kell, hogy a személyes adatokkal való visszaéléseket meg lehessen akadályozni.

    Automatizálás

    A webáruház készítés célja az, hogy automatizálják a vevő és a vállalkozás közötti kommunikációt. Ahhoz képest, hogy a vevőnek e-mailben kellene minden egyes termékre alkudozni, a webáruház egy automatikus felületet biztosít erre. Ez mind a vevőnek, mind a cégnek rendkívül sok időt megspórol. A webáruház segítségével az eladó termékeket a leghatékonyabban eladja, a vevő pedig a leggyorsabban készhez kapja. A webáruházakat lehetőség szerint a lehető legjobban kell automatizálni.

    Amikor a webáruház készítés elkerülhetetlen

    A webáruház készítés akkor elkerülhetetlen, ha a hagyományos apróhirdetéses és árlistás módszerek már túl sok időt emésztenek fel. A vállalkozás számára akkor érdemes a webáruházat elkészíteni, ha az apróhirdetések menedzsmentjével töltött idő már veszteséget okoz. Napi 3-4 eladás esetén még értelmetlen a webáruház készítés, efelett viszont már el kell gondolkozni rajta. A webáruház annál jobban spórolja az időt, minél inkább automatizált a működése. Tehát a webáruházat úgy kell felépíteni, hogy a vevők lehetőleg ne e-mailben akarjanak rendelni, hanem a webáruházat használják a megrendelések leadására.

    A webáruház készítés buktatói

    Webáruház készítés nélkül nehéz manapság kereskedni - Profi WebDesign Ne legyen a webáruház túl bonyolult! Ne akarjon a webáruház olyan személyes adatokat elkérni, amelyekhez nincs semmi köze. A webáruház kezelőfelületének egyértelműnek kell lennie. A felhasználóknak azonnal át kell látniuk a webáruházat. Bár a webáruház megjelenésének is ízlésesnek kell lennie, a célja elsősorban nem az, hogy szépen nézzen ki, hanem hogy azonnal működjön. A webáruház készítése során arra kell fókuszálni, hogy a vevők egyszerűen navigálhassanak a különféle menüpontokban. Ezekben a menüpontokban aztán könnyen tudják kezelni a megrendeléseket, és a webáruház oldalán könnyedén kereshetik a termékeket.

    Összefoglaló

    Amennyiben Ön a webáruház készítés mellett dönt, csökkentheti a felesleges kommunikáció a vevőkkel. A vevők is egyszerűbben rendelhetik meg a kívánt terméket, mintha minden egyes alkalommal önnel kellene azt megbeszélni. A webáruházak felszabadítják a vásárlás bonyolult megszervezésétől a vállalkozást így a cég több profitot képes termelni. A webáruházba a felelős személy könnyebben felviheti az adatokat, mintha apróhirdetéses oldalakra töltené fel azokat. A vevő pedig könnyebben megkeresheti és megrendelheti azokat, mintha más módszerekkel tenné ezt meg. A webáruház egy bizonyos forgalom felett mind az eladók, mind a vevők életét jelentősen megkönnyíti.

    Kovács Zoltán
    Kovács Zoltán
    Több éves tapasztalattal rendelkezem weboldalak és webáruházak tervezésében és kivitelezésében. Szakmai pályafutásom során mindig is arra törekedtem, hogy ügyfeleim számára olyan megoldásokat nyújtsak, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem valóban hozzájárulnak üzleti sikereikhez.

    Legújabb bejegyzések

    spot_img

    További bejegyzések