PPC kampány menedzsment segítségével hatékonyabban lehet hirdetni. A PPC az angol Pay Per Click rövidítése. Magyarul a PPC kampány menedzsment egy olyan rendszer keretei között működik, ahol kattintásonként fizetnek a hirdetők. A PPC alapú hirdetések tehát olyan hirdetések, ahol a kattintások száma után kell fizetni. Ez a gyakorlatban egyedi látogatókat jelent. Az ilyen hirdetési rendszerek az egyedi látogatók száma alapján fizetnek, és az egyedi látogatókat különféle trükkök alapján azonosítják.
Így működik a PPC
A PPC rendszerű hirdetési rendszerek tehát úgy működnek, hogy a hirdető létrehozza a saját weboldalát. Ez a cég az oldalát reklámozni szeretné más weboldalakon. Ehhez létrehoz egy rövid ismertetőt, definiálja a kulcsszavakat. A PPC rendszerhez csatlakozó más weboldalak ezután lehetővé teszik azt, hogy a PPC kampány menedzsment során létrehozott hirdetések ott megjelenjenek. A PPC alapú rendszerekben előre definiált megjelenítésmennyiséget kell vásárolni. Ez biztosítja a túlszámlázás elkerülését a hirdetői oldalon.
A PPC kampány menedzsment technikai háttere
Az egyéni látogatókat azonosítani kell, hogy ne lehessen visszaéléseket elkövetni. Ennek hiányában a weboldal tulajdonosa generálhatna több millió kattintást a weboldalán. Ez esetben a PPC kampány menedzsment igénybe vétele igencsak rossz üzleti lehetőség lenne a hirdetőknek. A PPC alapú hirdetési rendszerek tehát erősen védik a hirdetőt. A PPC alapú rendszerek azonosítják a látogatókat, és erre több lehetőségük is van.
PPC kampány menedzsment és az IP címek
Az IP címek a számítógépes hálózatok egyedi ujjlenyomatai. A PPC kampány menedzsment során fontos, hogy a PPC rendszereket nem lehet átverni azzal, ha ugyanarról a számítógépről többször kattintanak rá a linkre. Az IP címeket az internetszolgáltató osztja ki a számítógépekre a modemen keresztül. Ha egy gépről többször kattintanak a hirdetésre, akkor azokat a rendszer már figyelmen kívül fogja hagyni, és kizárólag a valódi kattintásokat fogja számolni.
Sütik
A PPC kampány sikerességét nem csak az IP címek garantálják. A szolgáltatások nyomkövető sütiket (cookiet) használnak. Amikor valaki rákattint egy ilyen hirdetésre, a böngésző fogadja a cookiet. Ezt követően a PPC kampány menedzsment egész folyamata védett lesz majd attól, hogy ugyanebből a böngészőből még egyszer rákattinthassanak a reklámra. Mint látható, a PPC alapú rendszerek védik a hirdetőket, és biztosítják számukra, hogy tényleg csak a valódi kattintások után kelljen fizetniük. A PPC alapú rendszerek egyik sarokköve az, hogy garantálják az organikus forgalmat.
Ismert cégek a PPC alapú rendszerek mögött
A Google a hirdetési piac egyik legnagyobb szereplője. A Google Ads rendszer segítségével mind a hirdetők, mind a weboldal tulajdonosok jól járnak. A weboldal tulajdonosok használhatják weboldalukon az Ads rendszert. Az Ads rendszer a weboldalon lévő szövegek alapján működik. Az Ads a weboldal témájába vágó hirdetéseket kezd el megjeleníteni. PPC kampány menedzsment igénybevétele után ez a rendszer biztosítja azt, hogy ne jelenjenek meg olyan hirdetések, amik nem vágnak a weboldal profiljába. Ez mindenki számára előnyös, mert csak releváns hirdetések jelennek meg a felhasználók gépén. A PPC kampány menedzsment során a Google az egyik elsődleges vállalat, amelynek a PPC rendszere kihasználásra kerül.
A releváns hirdetések a garancia
A PPC kampány menedzsment igénybevétele esetén csak a témába vágó weboldalakon fognak a megfelelő témába vágó hirdetések megjelenni. Amennyiben Ön autókereskedést üzemeltet, a hirdetései csak autókkal kapcsolatos weboldalakon és fórumokon fognak megjelenni. A felhasználók, akik így érkeznek meg a hirdetésben szereplő weboldalra, értékesebbek. Ez azért van így, mert a látogatók azért kattintottak a linkre, mert a hirdetés felkeltette az érdeklődésüket. A jól működő PPC kampány eredményeképpen érkező felhasználók tehát azért jönnek, hogy megismerjék a hirdetésben szereplő termékeket.
A PPC rendszerek védik a hirdetőt is
A PPC kampány keretén belül létrehozott hirdetések mindenki számára előnyösek. A Pay Per Click elvek mentén megjelentő hirdetések esetében a hirdető csak akkor fizet, amikor a felhasználók rákattintanak a hirdetésre. A rendszer megóvja a hirdetőt az által, hogy csak a tényleges érdeklődők után számláz. A tényleges forgalmat automatizált rendszerek szűrik ki a fentebb már ismertetett módszerek segítségével. Ez a típusú kampány menedzsment a leghatékonyabb hirdetési módszer mindenki számára. A PPC rendszerek elsődleges prioritása, hogy védjék mind a weboldal, mind a hirdető alapvető érdekeit.
A PPC rendszerek védik a weboldalak tulajdonosait
A weboldalon megjelenő hirdetések erősen szűrtek, és csak az oldal témájába vágó hirdetések jelenhetnek meg. Korábban volt arra példa, hogy egy spiritualitással foglalkozó YouTube oldal alatt egy szekta hirdetései jelentek meg. Miután a csatorna tulajdonosa nem volt képes eltüntetni ezeket, inkább megszüntette a csatornát. Ma már a weboldal tulajdonosa kitörölheti azokat a hirdetéseket, amik a világnézetével nem egyeznek meg. Például ha valaki egy szerepjátékokkal foglalkozó weboldalt üzemeltet, akkor kiszűrheti róla azokat a találatokat, amik más szerepjátékokkal foglalkozó weboldalakra irányítják a forgalmat. Ezzel a módszerrel elérhető, hogy a weboldalak az érdekeikkel ellenkező szolgáltatásokat népszerűsítsenek.
A weboldal tulajdonosa részesedik a hirdetések által szerzett bevételből
A weboldal tulajdonosát az motiválja a PPC rendszerekben való részvételre, hogy a reklámozásért cserébe pénzt kap. A Google – vagy más hasonló PPC szolgáltató – persze leveszi a maga részesedését. A reklámokból befolyó pénz a weboldal tulajdonosát is minél minőségibb tartalom létrehozására sarkallja. Ezáltal egy olyan kölcsönösen előnyös helyzet jön létre, amely mind a hirdetőnek, mind pedig a weboldal tulajdonosának a lehető legjobb végeredményt adja. A hatékony PPC kampány menedzsment eredményeképpen mindenki jól jár. PPC alapú rendszerek esetében minden érintett fél a lehető legjobb eredményt éri el. A hirdetők a lehető legkevesebbet fizetik, a weboldal tulajdonosai pedig a megjelenített hirdetések hasznának nagy részét megkapják.
PPC kampány a Facebook-on
Ma már a Facebook is rendelkezik PPC platformmal, így a PPC kampány menedzsment erre a weboldalra is kiterjedhet. A Facebook PPC rendszere hasonlóan működik a Google rendszeréhez. Fontos megjegyezni, hogy mind a Facebook, mind a Google megszűri azt, hogy milyen típusú tartalmakat enged be a rendszerébe. Bizonyos témákat, termékeket, szolgáltatásokat blokkolnak a rendszerből.
Ettől hatékony a PPC kampány menedzsment
A professzionálisan koordinált PPC kampány attól hatékony, hogy pontosan a célközönséget vonzza be az Ön weboldalára. A PPC kampány menedzsment profikra bízása azért lesz előnyös, mert számos esetben előre nem látható problémákba lehet ütközni. Körültekintően kell megválogatni a kampányban használt szövegeket. A hirdetés szövegét érdemes alaposan átgondolni, és olyan mondatot alkotni, amely felkelti a potenciális vevők figyelmét. A profik képesek kiszűrni az ilyen hibákat, és kijavítani az Ön számára.
Pénz és egyenleg
A PPC kampány során felhasznált pénzösszeget előre meg kell határozni. Amennyiben a PPC kampány menedzselését egy tapasztalt csapatra bízza, Ők képesek lesznek segíteni Önnek meghatározni a felhasználni kívánt pénzmennyiséget. Függően attól, hogy Ön mennyi látogatót szeretne a weboldalára vonzani, változnak a PPC kampány költségei.
Mikor előnyös a PPC kampány menedzsment szakértőkre bízása
Amikor Ön nem akar foglalkozni saját kezűleg a kampány menedzsmenttel, érdemes ezt másokra bízni. Egy professzionális csapat képes arra, hogy felismerje, mennyi pénz szükséges az adott mennyiségű látogató weboldalra hívásához. Ez alapján képesek Önnek reális képet festeni arról, hogy mik a várható eredmények. Eközben a PPC kampány menedzsmentjének egészét is képesek irányítani. Kezelik az Ön befizetéseit, kifizetéseit, adminisztrálják a regisztráció folyamatát. Ezzel megspórolnak Önnek rengeteg időt, pénzt, és megmentik Önt a tipikus hibáktól.