Kereső optimalizálás használatával megnövelhető a weboldal forgalma. A kereső optimalizálás neve angolul search engine optimization. A kifejezést SEO-nak is rövidítik. A kereső optimalizálás lényege az, hogy a létrehozott tartalom jól kereshető legyen. Az ilyen tartalom úgy készül, hogy a kereső-motorok sajátosságait figyelembe veszik. A kereső optimalizálás után a tartalom előkelőbb helyet foglal el a keresőszolgáltatásokban. A jobb helyen található tartalmat a felhasználók hamarabb megtalálják, így nagyobb esély van a profitszerzésre.
A kereső optimalizálás alapjai
Amikor valaki kereső optimalizálás mellett dönt, először is tisztában kell lenni pár dologgal. Meg kell határozni azt, hogy milyen kulcsszavakat keresnek a felhasználók. A felhasználók által keresett kulcsszavak lesznek azok, amelyek köré a kereső optimalizálás megszervezhető. Például amennyiben hangfalakat árul, akkor különféle módszerekkel meg kell határozni a kívánt kulcsszavakat, kifejezéseket, és szakszavakat. Például, ha a hangszóró, az erősítő, a hangfal kulcsszavak a fontosak, akkor ezek alapján a kulcsszavak alapján kell különféle tartalmakat létrehozni. Az ilyen tartalmakat aztán a különféle keresőszolgáltatások képesek lesznek megtalálni és értelmezni.
A kereső optimalizálás félreértése
Körülbelül 12 évvel ezelőtt hallottam először a kereső optimalizálás kifejezést. Az illető, aki említette a fogalmat, egy vállalkozást vezetett. Nevezzük mondjuk a vállalkozást Bofurputty Kft.-nek. Beregisztrálta a kft honlapja gyanánt a bofurputty.hu domain címet, ezt követően linkelte a weboldalt az IWIW profilján. Majd boldogan újságolta a SEO képességeit, hogy a bofurputty kulcsszóra rákeresve az ő weboldala jön fel elsőnek, mert szerinte ez volt a kereső optimalizálás. Nem, ez tévedés, ez nem kereső optimalizálás!
Mint a tréfás példából is látható, a SEO egy igencsak félreértett iparág. Így aztán vigyázni kell azzal, hogy az ember kihez fordul tanácsért.
Mi a kereső optimalizálás lényege
A folyamat során olyan tartalmat kell gyártani, amelyek a kívánt kulcsszavakat, vagy termékneveket tartalmazzák. A kívánt kulcsszavak alapján pedig kereshető lesz az Ön által kívánt weboldal. A kereső optimalizálás egy folyamat. Nem elég pusztán a weboldalt kereső optimalizálásnak alávetni. Más weboldalakra is létre kell hozni tartalmakat, amelyek a kereső optimalizálás elvei mentén a weboldalára mutatnak. Például, hogyha kerékpárokkal kereskedik, akkor különféle profilokat létre kell hozni, amelyek leírásokat tartalmaznak a kerékpárokról. Ehhez fel kell használni a kereső optimalizálás számára meghatározott kulcsszavakat is. A profilokon el kell helyezni a hivatkozásokat az Ön weboldalára.
SEO a mindennapi életben
A kereső optimalizálás legprimitívebb formája az, amikor a felhasználók apróhirdetéseket adnak fel. A termékről mindenféle paramétert megadnak, amire csak szüksége lehet a potenciális vevőknek. Például egy laptop eladása esetén felírják a processzorának a típusát, hogy aki processzor alapján keres, az is megtalálhassa a terméket. Sokan ezt is tudatosabban űzik, és a Laptop kulcsszó helyett beírják a hirdetésbe a netbook és notebook kifejezéseket is. Gyakran már a címbe is. Ezzel azt érik el, hogy akik más szókincs alapján kommunikálnak, azok is megtalálhassák a hirdetést. A megfelelően kereső optimalizált tartalmat nagyságrenddel több ember érheti el, mint azt, ahol nem volt a hirdetés feladója tudatos.
A kulcsszavak használata
A kereső optimalizálás során meghatározott kulcsszavakat többször szerepeltetni kell a cikkekben, profilokon, hírekben, oldalakon. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a mai keresőszolgáltatások már elég okosak. Ez azt jelenti, hogy generált, értelmetlen, és összedobott adatokat nem fognak megjeleníteni. A keresőszolgáltatások kizárólag az értelmes, hosszú, valódi tartalmat fogják értékelni. Nem elegendő az sem, ha az ember néhány mondatot ír, legalább néhány száz karakternek lennie kell. Ezeknek a tartalmaknak egyedinek és valódinak kell lennie.
A kereső szolgáltatásokról
Manapság a leggyakrabban használt keresőszolgáltatás a Google, de növekszik a DuckDuckGo népszerűsége is. A keresőoldalak mind hasonló elven működnek. Az automatizált programjaik folyamatosan figyelik az interneten található weboldalakat. A folyamat során azt érjük el, hogy ezek a programok az Ön tartalmát előkelőbb helyre sorolják. A keresőszoftverek olyan algoritmust használnak, ami képes érzékelni a valódi tartalmat, és ez alapján rangsorolja a különféle weblapokat.
A keresőszolgáltatás megtévesztése
A kereső optimalizálás nem a keresőszolgáltatás megtévesztéséről szól. Ma már minden SEO vállalkozás valódi tartalmak létrehozásával igyekszik a weboldalt előkelőbb helyre hozni. A keresőprogramok okosak, és képesek kiszűrni a valódi nyelvtani kapcsolatokat, valódi mondatokat és valódi tartalmakat. A keresőszolgáltatások nem fogják figyelembe venni a kétmondatos tartalmakat, és csak minimálisan fogják értékelni a profilok aláírásaiban található linkeket. A kereső optimalizálás során tehát valódi tartalomra lesz szükség, amelyet megírni időigényes, és nehéz.
SEO-ra fel!
Az ideális SEO tartalom a korábban már kiválasztott kulcsszavakat többször is beleszövi a szövegbe. Legalább négyszer szerepelnie kell a szónak vagy szókapcsolatnak a szövegben. A SEO számára jól értékelhető szövegrészletek hossza legalább 300 karakter, de a gyakorlatban 500-tól 1500-ig terjedő hosszúságú szövegekkel is dolgoznak. A kereső optimalizálás számára előkészített cikkeket bekezdésekre kell bontani, a bekezdések nem lehetnek sem túl rövidek, sem túl hosszúak. A mondatoknak rövideknek kell lenniük, mert a túl komplex és összetett mondatokat az algoritmus kihagyja.
A legegyszerűbb kereső optimalizálás
Amennyiben az Ön számára fontos a SEO, úgy nyisson egy új témát a kedvenc fórumain. A téma neve tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyeket SEO-nak szeretne alávetni. A szöveg, amelyet leír, legyen legalább 300 karakter. Érje el, hogy a felhasználók kedveljék a bejegyzését, és hozzászólásokat fűzzenek hozzá. A szövegben okvetlenül linkelje bele a weboldalát is. Arra is ügyeljen, hogy a szövege miatt ne tiltsák ki a fórumról spam-elés miatt. Lehetőleg ne egy autókereskedés fórumán próbálja hirdetni a testtartásjavító ballonjait. Ám ha a téma szóba kerül, nyugodtan linkelje be nekik. A lényeg minden esetben az, hogy csak organikus tartalom esetén fog a kereső optimalizálás működni.
Ellenőrizze az eredményeket minden héten
Amennyiben minden héten rendszeresen elhelyez a keresőoptimalizálás szempontjából tartalmakat, azt kell tapasztalnia, hogy folyamatosan feljebb fog kerülni a keresőkben. Rendszeresen ellenőriznie kell a helyet, de arra azért figyeljen, hogy a keresőmotorok nem fogják 10 perc alatt feldolgozni az Ön hozzászólásait. Bizonyos webhelyeket a keresőalgoritmusok naponta többször is látogatnak, míg másokat csak hetente, vagy ritkábban. Ne csak a Google, hanem a Yahoo, Bing, DuckDuckGo keresőrendszerében is ellenőrizze az eredményeket!
A kereső optimalizálás és a profit
A SEO úgy segíti elő a profitot, hogy a kulcsszavak alapján a potenciális vevők megtalálják a weboldalát. A weboldalán a termékeket, szolgáltatásokat ezután a vevők képesek lesznek igénybe venni. Ehhez fontos az, hogy bölcs döntéseket hozzon. Lehetséges, hogy különféle módszerekkel piackutatást kell tartania, hogy kiderüljön, milyen kulcsszavak alapján keresnek termékeket a vevők. Fontos a kereső optimalizálás során figyelembe venni azt, hogy a trendek folyamatosan változnak. Gyakran az elnevezések is változnak, például a winchestert manapság már inkább merevlemeznek nevezik.
A kulcsszavak maximális száma
A merevlemezzel és winchesterrel kapcsolatos téma megmutatja, hogy egy terméket a felhasználók gyakran máshogy neveznek el. Például a kerékpárt néhányan bicajnak, biciklinek, kerékpárnak vagy cangának nevezik. A folyamat során több kulcsszót is fel lehet használni. Egy cikkhez praktikusan két vagy három kulcsszót illik felhasználni. Efölött a tartalom jellege mesterségessé válhat, amelyet a keresőmotorok sem fognak díjazni. Mindenképpen lennie kell egy elsődleges kulcsszónak, ami köré az adott tartalmat fel lehet építeni. A másik kettő kulcsszó pedig csak néhányszor kell, hogy szerepeljen a cikkben. Ettől a cikk még organikus, hiteles marad, és a keresőszolgáltatásokban is javul a helye.
Bízza profikra!
Amennyiben a fenti trükkök nem elegendők ahhoz, hogy a weboldala előkelőbb helyre kerüljön, professzionális csapatot kell megbízni. A profi SEO cégek manapság olyan szerteágazó gárdával dolgoznak, ahol a dolgozók a SEO különféle területeire specializálódnak. Az ilyen cégek remekül képesek terjeszteni a közösségi médiában és más weboldalakon az Ön kulcsszavai alapján a weboldalát. Szakemberek dolgoznak azon, hogy honlapja az összes jelentősebb keresőszolgáltatásban feljebb kerüljön.
Hogy dolgoznak a profik?
A profik a fent említett trükköket már régóta űzik. Képesek előállítani azokat az online tartalmakat és szövegeket, amelyek a SEO szempontjából jók. Ismerik azokat a helyeket, ahol ezeket a tartalmakat elhelyezhetik. Ismerik azokat a módszereket, amelyek segítségével átfogalmazhatják a weboldalán lévő tartalmakat. A SEO segítségével a forgalma lényegesen megnövelhető. A kereső optimalizálás tehát egy olyan tudományág és iparág, amelyet megfelelően űzve megsokszorozhatja a bevételét és forgalmát.