Továbbiak

    Kereső optimalizálás (SEO) az előkelőbb helyekért a keresőkben

    Kereső optimalizálás használatával megnövelhető a weboldal forgalma. A kereső optimalizálás neve angolul search engine optimization. A kifejezést SEO-nak is rövidítik. A kereső optimalizálás lényege az, hogy a létrehozott tartalom jól kereshető legyen. Az ilyen tartalom úgy készül, hogy a kereső-motorok sajátosságait figyelembe veszik. A kereső optimalizálás után a tartalom előkelőbb helyet foglal el a keresőszolgáltatásokban. A jobb helyen található tartalmat a felhasználók hamarabb megtalálják, így nagyobb esély van a profitszerzésre.

    A kereső optimalizálás alapjai

    Amikor valaki kereső optimalizálás mellett dönt, először is tisztában kell lenni pár dologgal. Meg kell határozni azt, hogy milyen kulcsszavakat keresnek a felhasználók. A felhasználók által keresett kulcsszavak lesznek azok, amelyek köré a kereső optimalizálás megszervezhető. Például amennyiben hangfalakat árul, akkor különféle módszerekkel meg kell határozni a kívánt kulcsszavakat, kifejezéseket, és szakszavakat. Például, ha a hangszóró, az erősítő, a hangfal kulcsszavak a fontosak, akkor ezek alapján a kulcsszavak alapján kell különféle tartalmakat létrehozni. Az ilyen tartalmakat aztán a különféle keresőszolgáltatások képesek lesznek megtalálni és értelmezni.

    Google Kereső optimalizálás - Profi WebDesign

    A kereső optimalizálás félreértése

    Körülbelül 12 évvel ezelőtt hallottam először a kereső optimalizálás kifejezést. Az illető, aki említette a fogalmat, egy vállalkozást vezetett. Nevezzük mondjuk a vállalkozást Bofurputty Kft.-nek. Beregisztrálta a kft honlapja gyanánt a bofurputty.hu domain címet, ezt követően linkelte a weboldalt az IWIW profilján. Majd boldogan újságolta a SEO képességeit, hogy a bofurputty kulcsszóra rákeresve az ő weboldala jön fel elsőnek, mert szerinte ez volt a kereső optimalizálás. Nem, ez tévedés, ez nem kereső optimalizálás!

    Mint a tréfás példából is látható, a SEO egy igencsak félreértett iparág. Így aztán vigyázni kell azzal, hogy az ember kihez fordul tanácsért.

    Mi a kereső optimalizálás lényege

    A folyamat során olyan tartalmat kell gyártani, amelyek a kívánt kulcsszavakat, vagy termékneveket tartalmazzák. A kívánt kulcsszavak alapján pedig kereshető lesz az Ön által kívánt weboldal. A kereső optimalizálás egy folyamat. Nem elég pusztán a weboldalt kereső optimalizálásnak alávetni. Más weboldalakra is létre kell hozni tartalmakat, amelyek a kereső optimalizálás elvei mentén a weboldalára mutatnak. Például, hogyha kerékpárokkal kereskedik, akkor különféle profilokat létre kell hozni, amelyek leírásokat tartalmaznak a kerékpárokról. Ehhez fel kell használni a kereső optimalizálás számára meghatározott kulcsszavakat is. A profilokon el kell helyezni a hivatkozásokat az Ön weboldalára.

    SEO a mindennapi életben

    A kereső optimalizálás legprimitívebb formája az, amikor a felhasználók apróhirdetéseket adnak fel. A termékről mindenféle paramétert megadnak, amire csak szüksége lehet a potenciális vevőknek. Például egy laptop eladása esetén felírják a processzorának a típusát, hogy aki processzor alapján keres, az is megtalálhassa a terméket. Sokan ezt is tudatosabban űzik, és a Laptop kulcsszó helyett beírják a hirdetésbe a netbook és notebook kifejezéseket is. Gyakran már a címbe is. Ezzel azt érik el, hogy akik más szókincs alapján kommunikálnak, azok is megtalálhassák a hirdetést. A megfelelően kereső optimalizált tartalmat nagyságrenddel több ember érheti el, mint azt, ahol nem volt a hirdetés feladója tudatos.

    A kulcsszavak használata

    A kereső optimalizálás során meghatározott kulcsszavakat többször szerepeltetni kell a cikkekben, profilokon, hírekben, oldalakon. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a mai keresőszolgáltatások már elég okosak. Ez azt jelenti, hogy generált, értelmetlen, és összedobott adatokat nem fognak megjeleníteni. A keresőszolgáltatások kizárólag az értelmes, hosszú, valódi tartalmat fogják értékelni. Nem elegendő az sem, ha az ember néhány mondatot ír, legalább néhány száz karakternek lennie kell. Ezeknek a tartalmaknak egyedinek és valódinak kell lennie.

    A kereső szolgáltatásokról

    Manapság a leggyakrabban használt keresőszolgáltatás a Google, de növekszik a DuckDuckGo népszerűsége is. A keresőoldalak mind hasonló elven működnek. Az automatizált programjaik folyamatosan figyelik az interneten található weboldalakat. A folyamat során azt érjük el, hogy ezek a programok az Ön tartalmát előkelőbb helyre sorolják. A keresőszoftverek olyan algoritmust használnak, ami képes érzékelni a valódi tartalmat, és ez alapján rangsorolja a különféle weblapokat.

    Kereső optimalizálás Google - Profi WebDesign

    A keresőszolgáltatás megtévesztése

    A kereső optimalizálás nem a keresőszolgáltatás megtévesztéséről szól. Ma már minden SEO vállalkozás valódi tartalmak létrehozásával igyekszik a weboldalt előkelőbb helyre hozni. A keresőprogramok okosak, és képesek kiszűrni a valódi nyelvtani kapcsolatokat, valódi mondatokat és valódi tartalmakat. A keresőszolgáltatások nem fogják figyelembe venni a kétmondatos tartalmakat, és csak minimálisan fogják értékelni a profilok aláírásaiban található linkeket. A kereső optimalizálás során tehát valódi tartalomra lesz szükség, amelyet megírni időigényes, és nehéz.

    SEO-ra fel!

    Az ideális SEO tartalom a korábban már kiválasztott kulcsszavakat többször is beleszövi a szövegbe. Legalább négyszer szerepelnie kell a szónak vagy szókapcsolatnak a szövegben. A SEO számára jól értékelhető szövegrészletek hossza legalább 300 karakter, de a gyakorlatban 500-tól 1500-ig terjedő hosszúságú szövegekkel is dolgoznak. A kereső optimalizálás számára előkészített cikkeket bekezdésekre kell bontani, a bekezdések nem lehetnek sem túl rövidek, sem túl hosszúak. A mondatoknak rövideknek kell lenniük, mert a túl komplex és összetett mondatokat az algoritmus kihagyja.

    A legegyszerűbb kereső optimalizálás

    Amennyiben az Ön számára fontos a SEO, úgy nyisson egy új témát a kedvenc fórumain. A téma neve tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyeket SEO-nak szeretne alávetni. A szöveg, amelyet leír, legyen legalább 300 karakter. Érje el, hogy a felhasználók kedveljék a bejegyzését, és hozzászólásokat fűzzenek hozzá. A szövegben okvetlenül linkelje bele a weboldalát is. Arra is ügyeljen, hogy a szövege miatt ne tiltsák ki a fórumról spam-elés miatt. Lehetőleg ne egy autókereskedés fórumán próbálja hirdetni a testtartásjavító ballonjait. Ám ha a téma szóba kerül, nyugodtan linkelje be nekik. A lényeg minden esetben az, hogy csak organikus tartalom esetén fog a kereső optimalizálás működni.

    Ellenőrizze az eredményeket minden héten

    Amennyiben minden héten rendszeresen elhelyez a keresőoptimalizálás szempontjából tartalmakat, azt kell tapasztalnia, hogy folyamatosan feljebb fog kerülni a keresőkben. Rendszeresen ellenőriznie kell a helyet, de arra azért figyeljen, hogy a keresőmotorok nem fogják 10 perc alatt feldolgozni az Ön hozzászólásait. Bizonyos webhelyeket a keresőalgoritmusok naponta többször is látogatnak, míg másokat csak hetente, vagy ritkábban. Ne csak a Google, hanem a Yahoo, Bing, DuckDuckGo keresőrendszerében is ellenőrizze az eredményeket!

    A kereső optimalizálás és a profit

    A SEO úgy segíti elő a profitot, hogy a kulcsszavak alapján a potenciális vevők megtalálják a weboldalát. A weboldalán a termékeket, szolgáltatásokat ezután a vevők képesek lesznek igénybe venni. Ehhez fontos az, hogy bölcs döntéseket hozzon. Lehetséges, hogy különféle módszerekkel piackutatást kell tartania, hogy kiderüljön, milyen kulcsszavak alapján keresnek termékeket a vevők. Fontos a kereső optimalizálás során figyelembe venni azt, hogy a trendek folyamatosan változnak. Gyakran az elnevezések is változnak, például a winchestert manapság már inkább merevlemeznek nevezik.

    A kulcsszavak maximális száma

    A merevlemezzel és winchesterrel kapcsolatos téma megmutatja, hogy egy terméket a felhasználók gyakran máshogy neveznek el. Például a kerékpárt néhányan bicajnak, biciklinek, kerékpárnak vagy cangának nevezik. A folyamat során több kulcsszót is fel lehet használni. Egy cikkhez praktikusan két vagy három kulcsszót illik felhasználni. Efölött a tartalom jellege mesterségessé válhat, amelyet a keresőmotorok sem fognak díjazni. Mindenképpen lennie kell egy elsődleges kulcsszónak, ami köré az adott tartalmat fel lehet építeni. A másik kettő kulcsszó pedig csak néhányszor kell, hogy szerepeljen a cikkben. Ettől a cikk még organikus, hiteles marad, és a keresőszolgáltatásokban is javul a helye.

    Bízza profikra!

    Amennyiben a fenti trükkök nem elegendők ahhoz, hogy a weboldala előkelőbb helyre kerüljön, professzionális csapatot kell megbízni. A profi SEO cégek manapság olyan szerteágazó gárdával dolgoznak, ahol a dolgozók a SEO különféle területeire specializálódnak. Az ilyen cégek remekül képesek terjeszteni a közösségi médiában és más weboldalakon az Ön kulcsszavai alapján a weboldalát. Szakemberek dolgoznak azon, hogy honlapja az összes jelentősebb keresőszolgáltatásban feljebb kerüljön.

    Hogy dolgoznak a profik?

    A profik a fent említett trükköket már régóta űzik. Képesek előállítani azokat az online tartalmakat és szövegeket, amelyek a SEO szempontjából jók. Ismerik azokat a helyeket, ahol ezeket a tartalmakat elhelyezhetik. Ismerik azokat a módszereket, amelyek segítségével átfogalmazhatják a weboldalán lévő tartalmakat. A SEO segítségével a forgalma lényegesen megnövelhető. A kereső optimalizálás tehát egy olyan tudományág és iparág, amelyet megfelelően űzve megsokszorozhatja a bevételét és forgalmát.

    Kovács Zoltán
    Kovács Zoltán
    Több éves tapasztalattal rendelkezem weboldalak és webáruházak tervezésében és kivitelezésében. Szakmai pályafutásom során mindig is arra törekedtem, hogy ügyfeleim számára olyan megoldásokat nyújtsak, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem valóban hozzájárulnak üzleti sikereikhez.

    Legújabb bejegyzések

    spot_img

    További bejegyzések