Továbbiak

    Mi a web design?

    A web design fogalma

    A web design a honlapok internetes vizuális megjelenésének tervezését, majd kialakítását jelenti. Honlapunk működésének másik elengedhetetlen eleme a webfejlesztés, mely a honlap látogatói számára teszi lehetővé annak valós használatát. Önmagában a vizuális megjelenés, a design még nem elég egy használható honlaphoz.

    Mit jelent a reszponzív web design?

    A web design kialakítása a mobiltelefonok, tabletek tömeges elterjedése előtt csak az asztali számítógépekre volt általános, a 2010-es évek közepe óta azonban már tabletekre illetve mobilokra történő tervezésben is egyre nagyobb mértékben szükséges. Ezt az új, igényt követő web design-t nevezzük reszponzív web design-nak.  A „responsive” szó jelentése: befolyásolható, befogadó, reagáló. Weboldalak esetében ez azt jelenti, hogy weboldalunk minden eszközön élvezhetően, hibátlanul jelenik meg. A reszponzív design kiemelkedően fontos elem ahhoz, hogy minden eszközön vonzó és maradandó élményt biztosítsunk látogatóinknak.

    Hogyan segítheti az értékesítés folyamatát és cégünk brandjének építését?

    A megfelelően megtervezett design meghatározó eleme a céges arculatnak. Ha ennek szellemében gondolkodunk a tervezés alatt, a végeredmény nem csak egy gyönyörű, maradandó vizuális élményt nyújtó weboldal lesz, hanem egy hatékony, összehangolt látványvilágot tükröző marketing eszköz is!

    Web design, mint vásárlásra ösztönző motor

    A tudatosan tervezett web design fontos ismertetőjegye az, hogy nem kifejezetten a termékre helyezi a hangsúlyt, hanem arra, amire megoldást nyújt! Vezessük ezt le:

    Kinek kell megoldás? Akinek problémája van, igaz? Kinek van problémája? A látogatónknak, hiszen keres valamit!

    Ha mi a megoldás vizuális megjelenítésére fókuszálunk, azonnal érezni fogja a vágyat, hiszen a vágyát akarja kielégíteni, ami jelen esetben a problémája kiküszöbölése lesz – az általunk kínált termékkel-szolgáltatással.…Ő NEM vásárolni akar! Ő egy érzést akar, elégedett akar lenni.

    Másik eset, amikor pl. egy utazást kínálunk vagy egy élményt, ismét a vágyat kell felébresztenünk vagy erősítenünk benne..

    Mi az, ami mégis mindkét esetben közös? A személyre szóló üzenet! Ha látogatónk azt érzi, hogy kifejezetten őt szólítjuk meg, sokkal könnyebben elköteleződik, mint egy általános, tájékoztató stílusú tartalom esetében.

    A felsoroltak csak a legfontosabb szempontok web design vonatkozásában.

    Az egységes online kommunikáció lelke

    Ahhoz, hogy az online felületeken sikert érhessünk el, többféle szempontnak is meg kell felelnünk, de érdemes energiát fektetnünk bele, mert busásan megtérül!

    A legfontosabb szempontok az egységes céges arculat kialakításához mely könnyen felismerhetővé és maradandóan megjegyezhetővé teszi cégét:

    • kifejező cég logó
    • a weboldal / webáruház, a közösségi oldalak egységes színvilága
    • a képi és szöveges tartalmak egységes stílusa
    • fontos ehhez igazítanunk a nyomtatott reklámeszközöket is (szórólap, névjegykártya, prospektus, molinó, autófólia, munkaruha stb). Ezzel tovább erősíthetjük az egységes arculat hatását.

    Miért annyira fontos az élményközpontúság?

    A képi és szöveges tartalmak, a színvilág, a weboldal rendezettsége, könnyű kezelhetősége… stb. mind nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy pozitív élményt nyújtsunk látogatóinknak, bizalmat építsünk irányunkban.

    A másik szempont, hogy kristálytisztává tegyük termékünk, szolgáltatásunk miként lesz érték számukra. A megfelelő módon kivitelezett design egyértelművé képes tenni ezt. A mondás igaz:

    Egy kép többet mond ezer szónál

    Ez nagyban segíti a célt, hogy üzenetünk minden szinten eljusson célközönségünkhöz. Gondoljunk bele! Amikor megismerkedünk valakivel, mi lesz az első dolog, mely alapján az első benyomás kialakul bennünk?

    A látvány lesz az, hiszen még meg sem szólalt… Hiába írunk értelmes, tartalmas szöveget, ha a látvány nem fogja meg látogatónkat, nem lesz alkalma, hogy elmondja üzenetét.

    Innen már csak egy lépés pl. a hírlevél feliratkozás, a komment, az ajánlatkérés, webáruházak esetében pedig a megrendelés.

    A céljainknak megfelelő web design képes tartós elköteleződést kiváltani, melynek köszönhetően rendszeresen visszatérnek vásárlóink, – sőt tovább is ajánlanak minket!

    Kovács Zoltán
    Kovács Zoltán
    Több éves tapasztalattal rendelkezem weboldalak és webáruházak tervezésében és kivitelezésében. Szakmai pályafutásom során mindig is arra törekedtem, hogy ügyfeleim számára olyan megoldásokat nyújtsak, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem valóban hozzájárulnak üzleti sikereikhez.

    Legújabb bejegyzések

    spot_img